טיפים לניקוי תכשיטים מבית היוקרה של MAUBOUSSIN...


 את הכבוד להצגת התכשיטים של המותג הצרפתי הידוע
MAUBOUSSIN  משנת 1926  חלק איתנו בפרזנטציה מרשימה ונוצצת מר אלן נמרק, נשיא והמעצב הראשי, שהגיע היישר מפריז לחנות  המותג  שבכיכר המדינה .






ידית פתיחה של החנות עם הסמל של החברה:כוכב



 טבעת כוכב יוניסקס


"לפני שנה פתחנו בוטיק בכיכר המדינה לאחר יותר מ- 40 שנה מאז ביקורי הראשון בישראל. בעיניי לפתיחת חנות הדגל בישראל חשיבות עצומה, הייתי צעיר, יהודי, עני אנונימי וביישן וכעשיו אחרי כל כך הרבה שנים  - החנות היא הדרך שלי לומר 'אני עשיתי את שלי".



נמרק, צרפתי-יהודי-ציוני בן 57,  מתגורר ברובע יוקרתי של פריז, בפורט מאיו. כשהוא מסתובב במקומות יוקרתיים, נוסע ברחבי העולם, עונד שעון יקר, הוא לא שוכח לרגע את עברו.
 בן למשפחה יהודית מאלזס שרובה נספתה בשואה. "הורי ניצלו מפני שאבי היה בצבא צרפת, נאסר ועזב לגרמניה. אחרי המלחמה הוריי איתרו זה את זה והם היו צריכים להתחיל הכל מהתחלה. אבי מכר טקסטיל ביתי ואמי עבדה איתו. אלה היו השנים של אחרי המלחמה ולא היה לנו כסף. הייתי הראשון במשפחה שקיבל תעודת בגרות".


עטים של המותג שזורים יהלומים כי גם לכתוב  צריך בשיק יוקרתי.. (אם אפשר).





    צמיד פלדת אל חלד במהדורה לנשים וגברים(ללא יהלומים)




טבעת שזורת יהלומים מרהיבה ביופייה!



שיחה קצרה על נשים  וחבריהן הטובים ,היהלומים..


 
טבעת ענק מתוך קולקציית הקיץ 2014 שלMAUBOUSSIN 



מה נשים רוצות להביע?
נמרק נטש את תחום השטיחים לטובת עולם האופנה. לארץ הוא הגיע לפני כחצי שנה על מנת לפתוח את הסניף הראשון של מותג התכשיטים הצרפתי מובוסן בישראל, שמונה כ- 110 חנויות מרהיבות באירופה, אמריקה ואסיה ומוכר תכשיטי זהב, יהלומים ואבני חן בעיצובו האישי. נמרק מקדיש מחשבה מרובה ללקוחות שלו על מנת לתת להן את מה שהן צריכות. "נשים היו רוצות אוטונומיה, לא כוח" ,הוא מסביר. "מהי אוטונומיה של אישה? זו היכולת לחיות את חייה הרגשיים באופן מלא תוך שהיא מחליטה מה היא עושה ומה היא לובשת. האישה שקונה מובוסן רוצה סטטוס זהה לגבר, וזה בדיוק מה שקורה גם בישראל היום.זה נכון היום יותר מאשר בדור הקודם, משום שהשאלה היא לא החופש אלא העצמאות".

במה השתנה עולם היהלומים היום מבעבר לדעתך? "התפיסה שלי לגבי תכשיטים השתנתה. אם לפני עשר שנים חשבתי שתכשיטים צריכים להיות מינימליסטיים. היום, עם המשבר הכלכלי באירופה ובעולם, התכשיטים הופכים לאקסטרווגנטיים יותר כי מתחשק לענוד על הצוואר או על היד אובייקט שמסמל את האישיות שלך ולהתבלט. לכן התכשיט הופך כעת חשוב יותר."



 דוגמנית שהגיעה  מחו"ל עבור הפרזנטציה.. החליפה מספר מערכות תכשיטים במהלך האירוע



מובוסן ידוע כמותג שמציע סיילים. איך עושים סיילים על יהלומים? "ניפצתי את מוסכמות תעשיית תכשיטי היוקרה כאשר יצרתי קטגוריות מחיר חדשות, נגישות יותר יחד עם שקיפות מלאה של המחירים (דבר שעשה רעש גדול בתעשיית תכשיטי היוקרה). התחלתי לשווק את המותג בכל מקום, כולל במטרו של פריז ובטלוויזיה. זה אולי עומד בניגוד לקודים של היהלומים, אבל אני חושב שאם רוצים למכור לנשים, צריך לומר להן מה המחיר. אני נותן לנשים את התחושה שהן יכולות לרכוש תכשיטי יוקרה אצלי, ועובדה שזה עובד. עשיתי עכשיו מבצע בכל החנויות בצרפת שמי שרוכש תכשיט אצלי מקבל מתנה יהלום 0.8 קראט".
נמרק הוא נשיא המותג וגם המעצב הראשי שלו. את ההשראה לעיצוביו שואב מעוברות אורח רנדומאליות ברחוב. "קורה שאני יושב בקפה דה פלור בבולוורד סן ז'רמן, מסתכל על נשים ומדמיין תכשיטים שאני אעצב עבורן. הן הולכות ברחוב ונעלמות ואפילו לא יודעות שהן שימשו השראה לתכשיט יהלומים".





 קטלוג הקולקצייה החדשה לצד בושם שהחברה מייצרת

 מספר טיפים  מבית מובסון כדי לשחזר את הברק של טבעות יקרות הערך, הצמידים, שרשראות ותכשיטי זהב אחרים ניתן לפעול בדרכים הבאות: 

שיטה ראשונה: ניקוי התכשיטים עם סבון כלים

  1. טפטפו כמה טיפות של נוזל לניקוי כלים לקערה או ספל עם מים חמימים (לא רותחים) וערבבו בעדינות. מי ברז רגילים יעבדו בסדר, אך לקבלת תוצאות טובות יותר, ניתן להשתמש במי סודה. אין להשתמש במים רותחים, במיוחד אם התכשיטים מכילים אבנים יקרות ושבירות כמו אבני אופל, שיכולות להיסדק עקב שינויי טמפרטורה מהירים וקיצוניים.
  2. משרים את תכשיטי הזהב בתמיסה במשך כ- 15 דקות. בזמן ההשריה, המים החמים והסבון ימצאו את דרכם לתוך החריצים והסדקים, ויסירו את הלכלוך שקשה להסיר ביד.
  3. הוציאו את התכשיטים ושפשפו אותם בעדינות עם מברשת שיניים. קרצפו כל תכשיט בנפרד, תוך תשומת לב מיוחדת לפינות נסתרות בהן לכלוך עלול להיות מוסתר. השתמשו במברשת רכה מאוד – כמה שיותר רכה יותר טוב. זיפים קשים יכולים לגרד את פני השטח של התכשיטים. אם התכשיטים מצופים זהב (בניגוד לזהב טהור),זיפים קשים במיוחד יכולים אפילו להסיר את שכבת הזהב לגמרי. מברשות מיוחדות שנועדו למטרה זו הן הטובות ביותר, אבל רוב המברשות הקטנות והרכות, (כמו למשל, מברשות גבה) גם יעבדו.
  4. לאחר מכן, שטפו כל תכשיט במים זורמים חמים. שטיפה נוספת במים זורמים תעזור להסיר לכלוך שלא נתפס על המברשת. שוב, יש לוודא שהמים לא חמים מידי. אם שטיפת התכשיטים נעשית בכיור, וודאו ששמתם משהו שיחסום את פתח הניקוז. כך לא תאבדו בטעות את התכשיטים במידה והחליקו מהידיים. לחילופין, ניתן לשטוף את התכשיטים במסננת.
  5. לסיום, יבשו את התכשיטים עם מטלית רכה והניחו אותם לייבוש על מגבת באוויר הפתוח לפני שתענדו אותם שוב. אם התכשיטים עדיין רטובים, הם יהוו מלכודת לחות לעור, מה שיכול להוביל לגירוי.
  6. שיטה שנייה: ניקוי תכשיטים עם משחת שיניים

  1. ערבבו כמות קטנה של משחת שיניים עם מים (על כל סנטימטר של משחת שיניים בקערה או בכף היד, מערבבים כף או שתיים של מים כדי ליצור את המשחה). משחת השיניים היא טובה להסרת הלכלוך שהצטבר על תכשיטי הזהב מבלי לשרוט אותם. שיטת ניקוי זו אינה שוחקת את התכשיטים ולכן ניתן להשתמש בה בתדירות גבוהה, לניקוי מהיר או כאשר אין גישה לחומרי ניקוי אחרים.
  2. שפשפו בעדינות את התערובת של משחת השיניים באמצעות מברשת שיניים בעלת זיפים רכים. אם מופיעות שריטות על התכשיטים, זה כנראה בגלל מברשת השיניים ולא המשחה. השתמשו במברשת רכה ככל האפשר. לחלופין, אפשר פשוט לשפשף עם משחת שיניים ללא דילול במים. אך בשיטה זו יכול להיות קשה יותר לנקות מתוך סדקים קטנים בתכשיטים.
  3. לסיום, שטפו ביסודיות את התכשיטים על מנת להסיר את כל הלכלוך שהצטבר.

שיטה שלישית: שימוש במים רותחים
  1. כפי שצוין קודם, יש לדעת מתי ניקוי במים רותחים הוא מתאים. זהב טהור יכול להיות תחת הרתחה ללא בעיה. עם זאת, הרתחה של אבני חן עדינות (כמו אופל, פנינים, אלמוגים, ואבנים שקופות) יכולה ליצור בהן סדקים ולהרוס אותן. במיוחד אם התכשיטים בטמפרטורה קרירה לפני ההרתחה. רתיחה גם לא טובה עבור תכשיטים עם אבני חן מודבקות, כיוון שזה יכול לשחרר את הדבק. אם המטרה היא לנקות תכשיטי זהב טהור או תכשיטי זהב עם אבני חן "חזקות" (כמו יהלומים), ניקוי במים רותחים היא בחירה מצוינת.
  2. אין צורך להרתיח הרבה מים כדי "להטביע" את כל התכשיטים. ניתן להרתיח אותם בסיר קטן על הגז או בכלי אחר שלא יינזק מהמים (כמו ספל, קערת פיירקס או מתכת). חשוב לוודא שהתכשיטים לא ממוקמים זה על זה כי המים צריכים להיות מסוגלים להגיע לכל תכשיט. לכן דאגו שהכלי בגודל המתאים.
  3. מחכים שהמים יתקררו. כאשר ניתן להכניס את הידיים למים, זה הזמן להסיר את התכשיטים. קרצפו כל תכשיט עם מברשת רכה, ולאחר מכן ייבשו אותם מגבת רכה והניחו לייבוש מלא באוויר הפתוח.
אל תיבהלו אם המים נראים מלוכלכים - זה סימן טוב! כשהמים הרותחים משחררים את הלכלוך שהצטבר על התכשיטים, זה יכול לצוף אל פני השטח של המים. המראה של המים המלוכלכים, זה מראה של תכשיטים נקיים!



   החנות ממוקמת בה' באייר  מס'  20, תל אביב


בברכה,
שחר רבן
סטייליסט, סטיילינג אישי, כתב אופנה ב YNET, XNET
Home Styling 

נייד:0528193019
 אתרwww.styleyourlife.co.il
  מיילshachar@styleyourlife.co.il
 כרטיס פייסבוקhttp://www.facebook.com/STYLIST.2011
  כרטיס טוויטר:https://twitter.com/#!/shacharabanne
אינסטגרם: shachar_rabanne
 בלוג  אישי  :http://shacharabanne.blogspot.co.il/     
בלוג בXNET :



תגובות

  1. האם השיטות האלה תקפות גם לתכשיטי כסף? ובפרט צמידים וטבעות כסף?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות