Eat&style

By Shachar Rabanne

לילה מורד- הרצל 4 ת"א

את המקום לילה מורד ראיתי בכל יום שישי שחלפתי על פניו בדרכי השוקה לקנות פירות וירקות להמשך השבוע..

אנשים עם כוסות שקופות עומדים מחוץ למקום ויוצרים אווירה של צי'ל אחה"צ של שישי.


בכל פעם שהייתי חולף על פניו תהיתי מה יש במקום והסקרנות כמעט הרגה את החתול שבי..ו,תהיתי מתי אעצור שם ואדע מה מתרחש שם..

באחד מערבי השבוע חטפה אותי ידידתי הבלוגרית מיכל פורטמן (ששעה לפני כן ישבנו על הכנות וסגירות אחרונות לקראת יום הולדתי ה 40.) ואמרה לי:"אתה בא איתי לארוחת טעימות במקום הורס"..

לאוכל אני לעולם לא אתנגד ובמיוחד לארוחת טעימות שמבחינתי זה הדבר הכי נכון(כמעט)להזמין במסעדה .אתה יכול להנות מרוב מטעמי המסעדה שהשף מכין ולא יוצא מאוכזב(בתקווה) שלא העמדת על קצה הלשון עוד טעם משובח. כמנהגי הקבוע והטבעי שאני סורק אנשים מה הם לובשים וכיצד הם נראים, עיני ריצדו במהרה על עיצוב המקום ,טרם הגיע המזון לפינו.התיישבנו לנו על כסאות בר גבוהים העשויים מעץ כבד אך נוחים. אוסף מנורות שקופות ובגבהים שונים השתלשלו להן מהתקרה מה שיצר אווירה אינטימית ולא מנוכרת. המוסיקה האתנית המעורבת יוונית ערבית ספרדית מעורבת הבהירה מהר מאוד את הקשר בין שם המקום ואופיו. מה שסחף את ליבי לאווירה של ה BODHA BAR בפריז.



מה יכול לקנות את ליבו של גבר אם לא פחמימה טעימה?

הוגשה לנו מחבת כסופה שמעלייה הונח נייר לבן שחפן פרוסות לחם אגוזים אלוהייייייייי שיצא הרגע מהתנור בתוספת מטבל קונפי שום וסלסת עגבניות שלא הפסקנו לטבול את הלחם 14( שקל)

ולהתענג עד שהגיע המנה הראשונה של סביצ'ה דג ים בתערובת עגבניות בצל ירוק ואבוקדו.( 34 שקל).

השילוב של המרכיבים היה מדוייק ונקי כמו הכלים שעליהם הוגשו המנות הבאות.


הפתיח הראשון היה "ארטישוק יהודי"


ייחודי המיובא מאיטליה צרוב על הפלנצ'ה עטוף באיולי ושום שהקפיץ את הטעם, במיוחד כי הארטישוק לרוב די אנמי אם לא דואגים לו. ורק התחיל לגרות אותנו בטעמי המקום האתני אוריינטלי. 24 שקלים.

המנה הבאה הייתה פלחי תפו"א הנקראים בפי השף: " פשוט צ'יפס", שהוגש בסיר דמוי פוייקה קטן ואובלי מפלדה שחורה. זה לא אותו הצ'יפס שאנחנו רגילים ומכירים אותו, אלא השף דאג לטבלו עם רוזמרין ושמן זית בתוספת רוטב המורכב מאיולי אורגנו ושמנת חמוצה מעודנת. הזמנו 3 פעמים את הרוטב וליקקנו אותו אף על ממזלג כי הצ'יפס נעלם כלא היה...שווה 21 שקלים!

טרם לגמנו קוורצמינר לבן צנחה על שולחננו קדירת בשר אסייתית של צלחת פילה בקר על מצע מחית פטריות ברוטב דמיגלס. הבשר היה נמוח ועדין אך לא מעט שומן עטף אותו מה שהוריד לי קצת מהמנה היקרה כאשר מדובר על טאפס ושאינו מגיע עם תוספת שהיא. המחיר 68 שקלים .

המנה האחרונה כי כבר באמת שהיינו מלאים ,הייתה רבע פיתה קטנה עם בשר אסדו(שווארמה ארגנטינאית) ועגבניות שהוסיפו עד מאוד והבשר החליק לו במהירות רבה יותר לחלל הבטן..

זהו! החלטנו שמוותרים על קינוחים!!! וזה לא אופייני לנו.ההרגשה שרצינו להשאיר את הטעמים של הבשר ושלל הטעמים,בתוספת הבזק המחשבה כי זללנו לא מעט במיוחד שהיה כבר 23.30.

החלטנו כי את הפעם הבאה אני מזמין! רק לאחר בדיקת זמני המופע של רקדנית בטן שמופיעה פעמיים בשבוע במקום .

ממליץ בחום!
בברכה,


שחר רבן


סטייליסט, מלביש אישי, כתב אופנה ב YNET

Home Styling

www.styleyourlife.co.il

shachar@styleyourlife.co.il

http://www.facebook.com/STYLIST.2011

https://twitter.com/#!/shacharabanne


נייד:0528193019













תגובות

רשומות פופולריות