השף של לילה מוראד הוא תתרן!



טאפאס בר "לילה מוראד" משיק תפריט חורף חדש

בניצחונו של השף אילן קאופמן

לילה-מוראד - ليلى مراد,

נקרא על שמה של זמרת ושחקנית מצריה מפורסמת שזכתה לכינויים "סינדרלה של הקולנוע המצרי" ו"גיטרה של הזמר הערבי". לילה הייתה כוכבת על מפורסמת מאוד בארצות ערב אשר התפרסמה במהירות והפכה להיות שם גדול במוזיקה הערבית. היא הייתה כוכבת הסרטים הגדולה ביותר של מצרים ושל העולם הערבי כולו.

הבר הלילי שפתוח מזה כשנה, החליף את השף הקודם והחל גם לשווק עיסקיות צהריים, כאשר הוא משלב אוכל טוב שלקוח בחלקו מבית אמא, בשילוב של מנות קטנות ובינוניות שמתאימות לבילוי לילי, בתוספת אווירה אקלקטית, מוסיקת עולם אוריינטלית עם רקדנית בטן שמפזזת פעמיים בשבוע, ואלכוהול שמוסיף תמיד למצב רוח .

התפריט נטול תחכום אך משלב טוויסט מיוחד שבא לידי ביטוי בנגיעות ים תיכוניות צבעוניות , בשילוב עשבי תיבול מיוחדים "שהקפיצו" את טעמן של כמה מנות בתפריט המעודכן לעונה.

בארוחת הטעימות הוגשו לשולחן העץ הכבד, לחם הבית שאי אפשר בלעדיו!!! חם וקריספי כמו שאני אוהב שלצידו צלוחית שמן זית, שום שלם ורך ורסק עגבניות עדין.
 המנות זרמו לשולחן בתוספ משקאות אלכוהולים, עם הסברי המלצריות והשף יחדיו.

 התחלנו ב...

- סלט בורגול בשילוב בצל ירוק- לא היה מרכיב מפתיע במנה אך הייתה טעימה.

- סלט גבינה עגבניות שרי בצל סגול וזיתי קלמנטה- סלט קליל מרענן שמשתלב נהדר עם לחם הבית.


- סלט סביצ'ה- כי אי אפשר לוותר עליו בתפריט ים תיכוני. היה קליל במינון נכון של דג ים ועגבניות ושילוב של מחית אבוקדו שידרג את ההגשה.
 


- דואט ארטישוק ואבוקדו צרוב על על הפלנצ'ה עטוף באיולי ארגנו שום, ואבוקדו עטוף בטמפורה ברוטב חמצמץ



רעיון מקורי לאבוקדו מטוגן ומצופה שטרם יצא לי לטעום, אך היה צורך לספוג ממנו מעט את השמנוניות המיותרת. מנה מנצחת ומקורית!

- חציל בלאדי עם גבינת טולום (גבינת כבשים טורקית) דומיננטית, עם מעט שמן זית וזעתר. שילוב הגבינה והחציל עובדים יחד נפלא ומשרים טעם של עוד לטרוף מהגבינה המיוחדת.



- נקניקיות מרגז על מצע פלפל קלוי, שום קונפי, אספרגוס עם רוטב עגבניות וכוסברה.הגיעו אלי 4נקניקיות קטנטנות וחריפות במידת עשייה מדיום, על שיפוד עץ קטן.המנה הייתה מוצלחת, אם כי האספרגוס נראה כמרכיב מיותר במנה ולא קשור לטעם הנקניקיות.
- מנת 3 קבבונים עגולים עם טחינה שרופה(צבע כהה), לצד בצל סגול בתבלון של סומאק על מצע חציל בלאדי. אין ספק כי הבצל המתובלן והטחינה המיוחדת הם מרכיבים שהולמים את הקבבונים בתבלון טעמים מזרחיים.

- המנה הטעימה ביותר שלא הפסקתי לאכול ממנה הייתה בקלוואה טלה בשר עם תאנים ברוטב יין אדום וערמונים עטוף בבצק פילו עם פיסטוק קלוי ברוטב סילאן.



הבצק היה פריך ביותר, הבשר היה קצוץ עדין וטעם הסילאן הוסיף מתקתקות עדינה לבשר הטלה.

- פרגיות עם לימון כבוש על מצע גרגירי חומוס. הבשר לא היה מספיק עשוי לטעמי אך השילוב של לימון כבוש הביא את המנה לדרגה שונה בטעמים עד כמה שניתן להכין את בשר הפרגית בצורה מעניינת.


- אם ציינתי כי האוכל לא מתחכם ברובו ניתן לראות את זה במנה נוספת פשוטה וטעימה עד מאד, מנת לבנה! שהוגש בצורת מריחת חומוס על דפנות הקערה בתוספת שמן זית פטרוזיליה וממרח עגבניות שהיה במרכז. המרקם עדין ביותר עד כי אי אפשר היה להפסיק לנגב את הלבנה עם לחם הבית שכאמור צויין לשבח בתחילת הפוסט.

- מנה בשרית אוריינטלית מומלצת היא הקדירה הפרסית. בשר בקר חמצמץ עם לימון כבוש(מוטיב שחוזר), בתוספת שעועית חומה- שילוב מושלם במיוחד אם הבשר נימוח וללא שומן מיותר.זו מנה קטנה בקערית חרס, שמתאימה מאוד לימות החורף הקרירים.
- כבדי עוף צרובים במחבת מוקפצים עם ערמונים ותאנים מיובשות על מצע עלי ביבי ברוטב כרמל סלקט




- שקדי עגל צרובים על קרם ארטישוק ירושלמי בניחוח כמהין ברוטב יין אדום מתקתק



בתפריט צהרים עסקי ניתן למצוא את המנות הבאות:

-קבב מזרחי תוצרת בית ברוטב טחינה שרופה


- שניצל קריספי ממולא בעלי מנגולד ותערובת עשבים ברוטב לימונים כבושים, קדירת ממולאים בבשר טלה ברוטב אדום מרוקאי



- קציצות דגים ברוטב עגבניות ופלפלים


- כריך סטייק טונה עם ממרח לימון כבוש פיקנטי, ביצה קשה פטרוזיליה ותפוח אדמה.


• כל המנות העסקיות מוגשות עם מנה ראשונה לבחירה,תוספת למנה העיקרית



ולסיום..
למרות שהרגשת השובע הייתה כבר באמצע הארוחה , לא יכולתי לוותר על מנת השטרודל הממולא באגוזים, צנוברים, גרעיני חמנייה ושקדים טחונים, שאת רוטב המייפל מכין השף מתרכיז תירס.
השטרודל הוכן בעצם מבצק פילו פריך עד מאוד, בדומה למנת הבקלוואה עם הבשר שצוינה לעיל. יש לציין כי את הקציפה שהוגשה ליד עשויה הכין אותההשף מירק הבישבש (שומר)!!.


  קינוח נוסף היה: קסטה  קדאיף על קרם פיסטוק עדין וקרמל שומר..


קצת על השף החדש..   



על המטבח אחראי השף אילן קאופמן. קאופמן אשר נולד בעיר באקו באזרבייג'אן,עלה לארץ בגיל 7 ועקב שינוי האקלים הקיצונים ובעיות נשימה איבד את חוש הטעם והריח, אך למד להסתדר בלעדיהם וכיום הוא מבשל בעזרת חשיבה על הטעם.
בעבר עבד קאופמן במסעדת מוסקט במלון מצפה הימים, שם בישל בעזרת הרבה פירות ירקות ולמד להפיק מהם טעמים ומרקמים לא שגרתיים שהשפיעו על סגנון הבישול שלו.
 למרות היותו תתרן ..:) האוכל היה טעים מוגש בצורה נכונה וקפדנית עם חומרי גלם איכותיים ועשויים  היטב.
 ציון בסולם שחר רבן: 8.9
לילה מוראד, רחוב הרצל 4 תל אביב.

המקום פתוח בימיים ראשון עד שישי החל מ 12 בצהרים ועד 17

בימים ראשון עד שבת מהשעה 19.00 עד אחרון האורחים.

ביום שישי בערב-סגור טלפון להזמנות 03-5467786

בברכה,


שחר רבן
סטייליסט, סטיילינג אישי, כתב אופנה ב YNET

Home Styling

נייד:0528193019

www.styleyourlife.co.il


shachar@styleyourlife.co.il


http://www.facebook.com/STYLIST.2011


https://twitter.com/#!/shacharabanne








תגובות

רשומות פופולריות