בניחוח פיליפיני Dim Sam Satiation


 על טעם ועל ריח..
Dim Sam Satiation

 המפגש בין איש העסקים הישראלי שלום מידן שאימץ את הקהילה הפיליפינית (שבארץ מונה אגב לא פחות מ 39,000 אנשים) ,לבין השפית  וילמה מגפאנת ממנילה, בתחנה המרכזית בת"א אינו היה מקרי לחלוטין..
  השפית גוללה  בפניו את סודה הכמוס לפתוח מסעדה באזור שוק הכרמל בת"א וזאת לאור  ניסיונה כבעלת מסעדה במנילה, בארץ  אגב, היא החלה את עבודתה כמטפלת לקשיש.
  שלום החליט "לשדרג" את חלומה ולפתוח מקום שיתמחה בדים סאם שזה אחד המאכלים האהובים עליו ביותר, דווקא במרכז ת"א ולא בשוק הכרמל.
 ויחד לפני כשנתיים פתחו את המסעדה שנקראת: דים סאם סטיישן

                                      "נגיעות קטנות בלב".. באמת נוגעות לחייך!!!
                                 



                                      וילמה מגפאנת



                                 
                                     מנת עוף עם קאשיו




                                           מנת עוף בקארי


 המקום אינו מעוצב להפליא אך האותנטיות והפשטות, מקנים את ההרגשה שהגעת למסעדת פועלים טובה במזרח הרחוק.
 הכל חשוף לעינייך, מסירי המטבח ושוטפי הכלים ועד לסיר האידוי ליד הקופה, שממנו היא שולפת בעזרת מלקחיים ענקיות את יחידות הדים סאם ומתייחסת אליהם כאל גורים קטנים שרק כעת יצאו לאוויר העולם.





בעברית רהוטה שאותה הספיקה ללמוד במשך 8 שנות שהותה בישראל, היא מציגה לנו את עבודת ידיה  הכרוכה בתשומת לב גדולה בהכנתם של יחידות הדים סאם הנקראות בסינית
"נגיעות קטנות בלב".

דים סאם היא ארוחה סינית שמקורה בקנטון המורכבת מכיסוני בצק חיטה, עם שמרים, אורז ועמילן טפיוקה. במילויים שונים וצבעוניים של: בשר בקר, עוף, שרימפס, פטריות בטטה,תרד  אווז ועוד. 

  אחריות אישית של השפית הייתה  בנוגע לדים סאם שהוגש לנו במהלך הגשת מנת פאד טאי עם פירות הים המעולה !! משהתייבשו מעט בחשיפתם אל האוזון, דאגה היא להחליפם בחדשים ואמרה:
" עכשיו תאכלו אותם חמים!"
 גם בנושא הTake  Away היא דואגת לעדכן את השליחים שיעבירו את המסר:" ברגע שהם מתקררים הם הופכים להיות פחות אטרקטיביים." לכן מומלץ לאכול אותם מיד לאחר תהליך האידוי הקפדני. 

ביום  חורפי וסגרירי הישיבה שם יכולה להיות אטרקטיבית במיוחד כי אתה מרגיש שאתה נמצא בתוך סאונת אדים חמימה.:)))
  השפית סיפרה  כי זיהתה  את עליזה ואהוד אולמרט שמגיעים בתדירות לטעום את הדים סאם שלה ואף עושים משלוחים קבועים הביתה. וישנם אף עוד דמויות מוכרות שפוקדים את המקום.
 טעות אנוש שלי במקום הייתה לשפר את מנת הפאד טאי הענקית שהוגשה בקערה אדומה ועמוקה (שכבר מלראות את המנה- שבעתי..) הייתה היא להוסיף מעט צ'ילי פיקנטי .


 
    צילום: שחר רבן

 הטעות הגדולה שלהם הייתה, שלא  הזהירו מראש עד כמה חריף הצ'ילי התאילנדי.
   זינקתי לעבר מקרר המשקאות כל עוד נפשי בי וידי אחזו  בפחית מיץ אננס (ללא תוספת סוכר) שניסה להרגיע לי את החייך, אך ללא הצלחה.
ראו הוזהרתם.!!
בין המנות הנוספות שבתפריט: 
דים סאמים במבחר טעמים (5  שקל ליחידה); נודלס עוף וירקות מוקפצים ברוטב הבית (40 שקל); נודלס בקר וירקות מוקפצים ברוטב ביתי (42 שקל); פאד תאי- אטריות אורז עם שרימפס, ירקות, ביצה, מוקפצים בתוספת בוטנים וכוסברה (42 שקל); סצ'ואן בקר מוקפץ עם ירקות פיקנטיים ומוגש עם אורז מאודה (42 שקל); צ'אפסוי- מנה פיליפינית המוגשת עם טופו/ שרימפס/עוף מבחר ירקות מוקפצים מוקפצים עם רוטב הבית על מצע אורז מאודה (32-42 שקל); עוף עם קארי מוקפץ- עם קארי ירוק וחלב קוקוס מוגש על הצע אורז מאודה (40 שקל) ועוד מבחר מנות אסייתיות.

 בין השעות 12:00-17:00 ניתן ליהנות מתפריט עסקיות עשיר הכולל מבחר גדול של מנות מהתפריט הרגיל (38-46 שקל). 

 לסיכום: 
האוכל מצויין, טרי,  השירות אדיב מאוד על ידי העובדות הפיליפיניות שמצחקקות ונותנות לך את ההרגשה כי נשאבת במנהרת הזמן להונג קונג ...

 כתובת:
דים סאם סטיישן
יהודה הלוי, 44
077-2344954


 ציון: 9.5 בסולם שחר רבן

בברכה,
שחר רבן
 נייד:0528193019    
סטייליסט, סטייליסט אישי, כתב אופנה ב YNET
Home Styling 




 


.



תגובות

רשומות פופולריות