על טעם ועל ריח... 

לראשונה רשת  בתי קפה  גרג משיקה תפריט טבעוני

טבעוני עשיר שיכלול 11 מנות מגוונות  לקהל הטבעוני בישראל.


 הלוגו  החדש של הרשת



"מבדיקת שוק שערכה  רשת  קפה גרג עולה כי ב 5 השנים האחרונות בולטת מגמה שמתרחבת בקרב  צרכנים רבים בארץ,  הפונים למזון הטבעוני.  לאור זה התקבלה החלטה אסטרטגית להשיק תפריט מגוון ועשיר של מזון טבעוני.
מדובר במהלך אסטרטגי וחשוב בתחום בתי הקפה בישראל.מטרתו העיקרית היא לענות על צרכים של קהל הולך וגדל בארץ, אוכלוסיית הטבעונים". רשת קפה גרג גילתה את הצורך והחלה בהרחבת הפעילות והרחבת תמהיל המוצרים. לדברי מנכ"ל ואחד מבעלי הרשת יאיר מלכה:"
בתפריט הטבעוני של קפה גרג ניתן למצוא מנות העונות על הדרישות של תזונה טבעונית נכונה ומאוזנת."

לדוגמא: ארוחת הבוקר מכילה את מרבית הרכיבים התזונתיים הדרושים - פחמימות (הדגנים שבלחם), קטניות (חומוס), ירקות, אגוזים וזרעונים (שקדים ושומשום) ושומנים ממקור טוב (טחינה ואבוקדו),  המוזלי:  משלב גרנולה (דגן, אגוזים וזרעונים) עם קטנייה (סויה) ופירות טריים, סלט קטניות המשלב דגנים מעולים (קינואה, בורגול) עם קטניות בריאות (עדשים), ועוד מזונות בריאים כמו - עשבי תיבול ירוקים, פטריות, שפע של פירות וירקות טריים, נבטים, מגוון אגוזים, טחינה, שמן זית ועוד.

התפריט הטבעוני עשיר וכולל 11 מנות שהוצגו בארוחת הטעימות ולהלן רשמיי:

  טעמתי את חלק מהמנות למרות שאיני נכלל בקהילת הטבעוניים אך הנושא סיקרן אותי לכן החלטתי לסקרו. אין ספק שמבחינה בריאותית התפריט עונה על הקטגוריות המדוייקות במרכיבים והם אף הפתיעו בטעמם. קשה לי לראות את עצמי אוכל אוכל טבעוני  באופן קבוע אך ללא ספק ישנן מנות שהייתי חוזר  עבורן במיוחד.

בואו ונתחיל בארוחת הבוקר..

ארוחת בוקר טבעונית – 59 שקל
חביתת חומוס על עלה סיגר, לחם הבית וממרחים: פסטו, ממרח שקדים וטחינה, חציל קלוי, סלסת פלפלים, זיתים מתובלים, ריבה, טחינה ואבוקדו. סלט ירוק/קצוץ/טאבולה קינואה, קפה מחלב סויה ומיץ טבעי(תפוזים/לימונדה/אשכוליות אדומות/גזר).

 חוות דעתי:  החביתה הייתה גולת הכותרת! מעניינת מקורית וטעימה. אם כי עלי הסיגר היו שמנוניים יתר על המידה כמו כן גם  צלחת החצילים  הקלויים. צלוחית הזיתים הייתה מתובלת בחריפות יתר מה שלא הרגיש נוח מעט בטעם. שאר התוספות היו מוצלחות מאד, הג'בטה הייתה קריספית ומלוחה במידה הנכונה.
 סליחה... ובל נשכח את טעמו המעולה של הקפה שטחינתו הייתה לטעמי.


שקשוקה אנטיפסטי -  46 שקל
פלפלים קלויים, חציל קלוי, פטריות וקוביות בטטה. לחם וסלט ירוק/קצוץ/טאבולה קינואה.

 חוות דעתי: הירקות  הקלויים כמעט ולא הורגשו, מעבר לרוטב העגבניות. מנה קצת מאכזבת ומלוחה יתר על המידה( השף מאוהב??). לעומת זאת סלט הטבולה קינואה היה מצויין מבחינתי היה הסלט המרכיב המעניין בארוחת השקשוקה.






פריטטה – 35 שקל
פריטטה הוא מאכל איטלקי/ספרדי ומקור שמו: לטגן=FRITTO
 הוא דומה לאומלט מהמטבח הצרפתי. מרכיביו העיקריים הם ביצים ירקות גבינות פסטה  או בשר, אך הטבעוניים כאמור אינם אוכלים  ביצים.לכן בקפה גרג "המציאו" את הפריטטה מחדש והשתמשו במרכיבים חליפיים כגון:
חומוס, תפו"א, פלפלים, פטריות, בצל סגול, פטרוזיליה, בצל ירוק, שמן זית וחלפניו.  הפריטטה אפויה במחבת ברזל יצוק  ומוגשת לצד סלסת פלפלים. זהירות! המחבת מוגשת רותחת!!!

 חוות דעתי:מנה משביעה עם מרכיבים מעט כבדים. צלוחית הפלפלים הקלויים הופכים אותה לאוורירית יותר.



כריך קלויים – 47 שקל
ג'בטה, ממרח טחינה ושקדים, פסטו, פלפל קלוי, פורטבלו, סלק וחציל.

 חוות דעתי:
 כל המוסיף גורע. ישנם שילובים הנראים על הנייר מעניינים, אך מבחינת שילובם אינם נכונים(ובל נשכח כי אנחנו במדור על טעם ועל ריח...) כל אחד יודע להמשיך את המשפט כאמור.
  רוב המרכיבים החל מהג'בטה מלוחים וקלויים ופתאום, מציץ לו ממרח טחינה ושקדים מתקתק יתר על המידה.פטריית הפורטובלו הייתה ענקית! והייתה  מעט קרובה  במרקמה  עם הסלק. הייתי ממליץ לשלב עלי אורוגולה או בזילויקום במקום ממרח הטחינה ואז זה היה לשביעות טעמי.:)




סלט קטניות – 52 שקל
בורגול, עדשים שחורים, קינואה וקוביות בטטה אפויה עם מלפפון, עגבנייה, פלפל, בצל סגול, פטרוזיליה ונענע קצוצים ומתובלים בשמן זית, לימון וסילאן. מוגש עם תערובת נשנושים מתוקה מעל.

 חוות דעתי: " סלט כל טוב". וכל מילה מיותרת. מומלץ להזמינה לזוג  או לעשות  TAKE  AWAY. גם שילוב הצבעים במרכיבים היה נכון מדוייק  וחתוך יחסית בגודל אחיד, מה שהופך את חוויית הלעיסה לנעימה יותר.

 



סלט עלים – 49 שקל
חסות, מלפפון, גזר, כרוב סגול ועגבניות שרי עם פקאן מסוכר, פלחי פירות ותערובת נשנושים מתוקה. מתובל בויניגרט נענע.

 חוות דעתי: סלט פשוט  ולא מקורי. גם בניראותו. הייתה לי תחושה כי ילד בביה"ס זרק מספר מרכיבים לקערה ולא ממש ידע מה לעשות איתו.
 מנה שאם באמת לא מצאתם מה להזמין.... אך קשה לי להאמין.



תבשיל קינואה – 47 ₪
קינואה, חציל, נבטים, גזר, פטריות, בצל, פטרוזיליה, שום, בצל ירוק, בוטנים, חלפניו, פרסייד, שעועית ירוקה טחינה גולמית מעל.
 חוות דעתי: מנה מוצלחת חמה ליום סגריר(למרות שטעמתי אותו ביום חמים ביותר).ניסיון של לערבב את מרכיבי המנה "המוקפצת" עם הקינואה עלו בקנה אחד  בטעמם(וזה אותי הפתיע).על הטחינה מעל הייתי מוותר. ובוחר ברוטב שמן זית לימון או לחילופין ברוטב ויניגרט.






טורטייה ים תיכונית – 47 שקל
טורטייה, חלפניו, חציל, פורטבלו, עגבנייה, טחינה.
 חוות דעתי:  מנה לאוהבי הטורטיות שמבחינתי,  מה שלא נעשה לרוב היא תצא תפלה.





 לסיכום ארוחת הטעימות:

 ללא כל צל של ספק הטעימות היו מוצלחות ומשביעות ביותר. כמובן שבאופן נורמלי אין לקוח שמזמין מכל התפריט וכאמור הארוחה  מבחינתי התבססה על טעימות בלבד. ברובן הם היו מוצלחות מאד והחשוב מכל הוא שהרשת מעניקה פתרון הולם לקהילת הטבעוניים בארץ.התפריט הורכב ע"י השף המקצועי של הרשת וצוות חיצוני של אנשי מקצוע  בתחום הקולינרי.

 ציון 8.5 בסולם שחר רבן.

בנוסף, רשת גרג שדרגה והעשירה את התפריט הרגיל, והוסיפה מגוון מוצרי מזון ללא גלוטן, כמו: פיצה, כריכים וקינוחים ועוד.

מעט על הרשת:

 צילום: אלעד גוטמן 

רשת  גרג הוקמה בשנת 1994 כאספרסו בר מקומי ע"י בחור אמריקאי בשם גרג במרכז הכרמל שבחיפה. בשנת 2000 עברה הבעלות על הסניף לידי יאיר מלכה וגלעד אלמוג ובשנת 2008 הצטרף לשותפות ניר אדרי. בעשור האחרון התפתח הסניף היחיד לרשת המונה 87 סניפים בפריסה ארצית, ועד סוף שנת 2013 יפתחו עוד כ-5 סניפים ברחבי הארץ.
 מומלץ בחום לטעום מהתפריט הטבעוני החדש!
בברכה,
שחר רבן
סטייליסט, מלביש אישי, כתב אופנה ב YNET
Home Styling 
נייד:0528193019
 
אתרwww.styleyourlife.co.il
 
מיילshachar@styleyourlife.co.il
 כרטיס פייסבוקhttp://www.facebook.com/STYLIST.2011



תגובות

רשומות פופולריות